Hallonbladste

Idag beställde jag hallonbladste som förhoppningsvis ramlar ner i brevlådan om några dagar. Anledningen till att jag vill prova detta denna gången är för att bröstmjölken ska komma igång bättre eftersom jag hade tänkt att amma denna gången och det ska förhoppningsvis även förhindra större blödning vid förlossningen, det  står lite fakta nedan...
 
Ska vara i lösvikt och 100% torkade hallonblad. Detta kommer jag prova direkt när jag får det. Sägs ju också att det kan sätta igång förlossningen men då måste man nog dricka väldigt mycket om det ska ge någon effekt.
 
 
 
Lite fakta :
Hallonbladste är ett enkelt och naturligt sätt att stödja din kropps förändringar under graviditeten. Det används inte för att starta en förlossning. Däremot ska det hjälpa till att stärka och förbereda livmodern under graviditeten och inför förlossningen och bidra till en snabbare läkning och mindre blödning efter förlossningen.
Hallonbladste innehåller Oxytocin, ett hormon, som frisätts naturligt i kroppen vid beröring. Det har en lugnande och avslappnande effekt på kroppen och motverkar stress.
 
Hur hallonbladste hjälper mamma och barn:
Ökat vitamin A intag kan stärka immunförsvaret samt underlätta till en frisk hud och skelettutveckling för barnet.E-vitamin hjälper till att främja en bättre omsättning i mamman vars blodvolymen ökar dramatiskt under graviditeten. En ökad tillgänglighet av kalcium är nödvändigt för att kontrollera nervreaktion på smärta vid förlossning och i att bistå skelettutvecklingen i barnet.Förekomsten av det s.k., fragrine, låter livmodermusklerna arbeta mera kraftfullt och effektivt under förlossningen.Det höga vitamin-och mineralinnehåll hjälper till att ersätta dem som går förlorade genom blodförlusten i förlossningen.De s.k. alkaloider som finns i hallonbladste ger ett stöd till livmodern efter förlossningen för att gå tillbaka till sin vanliga storlek.
 
Underlättar graviditetsillamående
Minskar smärta under förlossningen och efter födseln.
Hjälper till i produktionen för en riklig bröstmjölk.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det har jag druckit med de 2 sista. Jag hade ju väldigt lätta förlossningar, kanske det verkligen mjukar upp livmodern? Mjölk har jag aldrig haft problem med. Om man misstänker att det behövs kan man fortsätta dricka efter man fött för mjölkens skull men även livmodern. Faktum är att Marlas mjölk började sina med dottern vid 6 mån ålder för att hon ammade så sällan. Hon testade då hallonblad och upplevde att mjölken kom igång för att stoppa om hon slutade med teet. Intressant och ofarligt iallafall! Rätt gott oxå! Jag kokade upp en liter varje morgon som jag värmde under dagen.

Svar: Har läst lite om det och är värt ett försök iallafall.. har haft en positiv effekt på dom personerna jag läst som har provat det. :)
lifeoftuvan.blogg.se

2013-01-15 @ 22:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0