Hemmagjord barnmat - italiensk kycklingryta från 6 mån

Nu har jag börjat göra egen barnmat igen, gjorde det till Linnea när hon var bebis och nu är det dags för Saga.
Jag hittar recept på nätet eller i böcker Som är anpassade för Sagas ålder. Så just nu kör vi på 6 månaders barnmat helt mixat till mos med stavmixer. 
 
Italiensk kycklinggryta:
 
50 gram kycklingfile( vägde upp på matvåg )
1 st lagerblad
2 skalade potatisar
1 skalad lök
1 tomat
2 tsk olivolja
en nypa svartpeppar
en nypa frusen basilika
 
Gör så här:
Dela kycklingen i småbitar, koka i vatten ca 15 min med lagerbladet, tillsätt sedan resten av ingredienserna.( hacka potatisen , lök och tomaten).  låt koka ca 10 min.
häll av det mesta av kokvattnet men spara lite . Mixa slät med stavmixern, tillsätt olja och kryddor. 
Blir 2 portioner av detta recept. Går utmärkt att frysa in.
 
 
 
 
En matglad Saga tyckte mammas mat var smaskens.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0