Promenad...

Igår var vi ute på en lång kvällspromenad. Det var soligt men kallt och blåsigt. Det svåraste är att klä barn/bebis denna årstid.
Så här såg Linnea ut:
 
fodrad fleecejacka
tunnare bomullsmössa
tumvantar
Nike skor
 
Förra året höll jag och Linnea oss för det mesta inne.. Anledningen för att vi bodde på 3 vån utan hiss och sen var jag gravid med.
Denna höst/vinter kommer vi vara ute mycket. Kommer inte ha bil utan det är vagnen som kommer följa med oss, så svårt hur man ska klä dom små. Jag har läst lite vad andra har skrivit hur dom kommer klä sina barn och jag har kommit fram till detta:
 
Linnea: i vagnen fleeceoverall, vindfleecemössa , tumvantar+ åkpåse och vinterstövlar , om vi går till lekplatsen pop vinteroverall + öppen åkpåse så det ej blir för varmt(man klär lätt barn för varmt än kallt).
 
Saga: I vagnen pop vindfleeceoverall, pop vindfleecemössa, tjockare strumpor, tumvantar +åkpåse. Om vi åker pulka eller något liknande har jag en tjockare vinteroverall från åhlens som Linnea aldrig fick användning av förra vintern. Detta räcker gott och väl i höst och vinter iallafall i min stad Göteborg där det brukar vara rätt mild vinter Som max-10 ungefär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0