Dagiskläder- Hemmakläder

Hemmakläder eller dagiskläder fanns inte när Linnea bara gick 15 tim/v förr. Utan vi satte på henne kläder kunde vara fina , vita eller en fin blus.
Men sen Saga började vet jag inte vad som hände. Dom kommer hem skitna, mat på hela kläderna,sand i håret i blöjan tillomed och Saga har använt alla sina extrakläder så får hem en hel påse varje dag och tar med nya extrakläder varje dag. Linneas alla leggings har gått sönder i rumpan alla nya, stora hål.
Så nu får dom ha dagiskläder på förskolan( skit fula, ej matchande) och Hemmakläder hemma
( fina kläder som jag ej vill ska bli förstörda.)
Har ingen bild just nu men ska ta sen när jag hämtar barnen på hur dom ser ut. Fruktansvärt tycker jag. Dom är inga vildingar iallafall inte hemma, rena och fina och leker fint. Så man börjar ju undra vad dom gör på dagis om dagarna igentligen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0