När man har för bråttom !

 
När man har förbrottom kan det lätt hända en olycka och det var precis vad som hände mig igår morse påväg till jobbet. 
Hela morgonen var stressig vi kom iväg sent till dagis , tanklampan lös i bilen och jag visste att jag hade bråttom iväg för att komma itid.
När barnen väl hade lämnats på dagis satte jag mig i bilen och körde iväg i all stress lite fortare än vad jag skulle och med mobilen i handen för att leta upp koden. 
Sen sa det PaNg och kracH!!!
Jag körde rätt in i en trottoarkant från sidan och bilen ställde sig på 2 däck , livet passerade i revy men jag hade änglavakt den ramlade tillbaks på alla 4 däck med en smäll och däcken var det bara skrot av kvar. Men jag klarade mig oskadd och bilen behöver en reäl undersökning . 
Och vad har jag lärt mig av detta. 
Håll alltid hastigheten och greja aldrig med mobilen när man kör , man vet aldrig vad som kan hända. Livet kan ändras på bara några sekunder.
 Är glad att jag klarat mig men nästa gång kanske jag inte har sådan tur.
Bild från kyrkan ... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0