Förskolan ris!

Vad har man rätt att säga till om som förälder med barn på förskola?!
Linnea började på sin förskola i mars förra året. Hon var minst och jag var jätte nöjd med allt! Ordning och reda allt flöt på bra. 
Sen början av  oktober har allt bara blivit sämre. 
När jag hämtar L och S är kläderna oftast blöta som dom har på sig, även vinterskor och overall. ( har minst 2 ombyten i sina lådor). Ofta rivmärken i ansiktet eller att nögon ramlat och fått blåmärken. 
Om det regnar varför sätter man ej på fodrade regnkläder och allväderstövlar. Linnea sover trotts att hon ej får för oss då hon inte somnar fören 23 Annars. 
Och nu värst av allt . Avd ska göras om till 1-3 & 3-5. Linnea hamnar i lilla avd och alla hennes kompisar som bara är ca 3 mån äldre på stora avd. Plus hennes allra bästa kompis Matilda. Dom är födda 2011 och hon 2012 när jag försökte prata med lärarna sa dom så är det bara. Linnea grät hemma och sa. ( mamma jag ska ge min napp till nappträdet om jag får gå på stora avdelningen). 
Stacksrs barn, finns inget jag kan göra som förälder . 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria Segedi

Ett alternativ är at titta efter andra förskolor...speja runt, prata med föräldrar vid hämtning om hur det trivs...jag bytte för att Isabelle skulle hamna med barn som senare skulle hamna i samma klass som hon SAMT precis intill spårvagnen för mig vid hämtning och lämning och det visade sig vara skitbra. De hade jobbat ihop i 10 år och var ett TEAM. PÅ min förra förskola hade de sedan 2006 bytt pedagoger varje år. Inte bra för barnen.

Svar: Svårt att få tag i platser i mitt område men kommer absolut byta om det ej blir bättre inom snar framtid.
lifeoftuvan.blogg.se

2015-02-06 @ 11:36:13
URL: http://theycallmemad.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0