Dagen blev väldigt bra ..

Imorse ville S upp 04:30, trodde först det var ett skämt , skulle jag upp den tiden på min lediga dag. Jajemen bara att pallra sig upp och 10 min senare vaknade L då blev det full rulle på ungarna . Tre koppar kaffe senare är man lite mer människa. S decka vid 09 så jag och L fick lite mamma dotter tid och kunde pyssla och bara vara vi, visa henne lite tid då lillasyrran kräver väldigt mycket uppmärksamhet .
När det äntligen slutat snöa gick vi ut på en cykeltur med Linneas nya första cykel. Gick jätte bra och hon var så stolt och cyklade på som bara den. 
 
 
Väl hemma och precis satt barnen att äta mellanmål så ringer det på min mobil, av ren reflex lufter jag på luren och säger " hallå lite halv flummigt". På andra ändan luren säger en röst att det är chefen för tjänsten jag har sökt och berättar att jag har fått tjänsten om jag fortfarande är intresserad .
Då stannade tid och rum. Klart jag sa JA men allt efter är svummligt. Är så himla glad.
Dagtidsjobb och aldrig mer helger. Pricken över i är att min kompis också fick jobb på samma ställe , kan ej bli bättre så nu går man runt med ett leende på läpparna och tänker är detta verkligen sant, drömmer jag eller..
 
Mina barn är mitt allt dom ska ha en mamma som är med dom mycket inte som bara jobbar och aldrig är hemma. Dom har redan sagt  ifrån mamma jobba inte snälla ( på helgen). 
Kände att jag måste ändra rätta till och då sökte jag mig annat mer barnvänligt med tider.
Mina barn kommer alltid först ovavsett vad . Och jag bara vet att detta jobbet kommer bli perfekt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0